هنر و معماری

عبور از رهگذری به نام معماری به عنوان برترین هنر دنیا

هنر و معماری

عبور از رهگذری به نام معماری به عنوان برترین هنر دنیا

معماری سبز (۹)

نتیجه گیری(۱)


«تنها یک کره قابل دسترسی و مناسب برای زندگی بشر وجود دارد».

ساختارهای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی که تأثیر بسزایی در توسعه انسانی دارند، تحت تأثیر این جمله دچار تغییرات زیربنایی و جهت داری جهت نیل به اهداف خود شده اند؛ که نوعی از توسعه را رسم می کند که به آن نام توسعه‌ی پایدار اطلاق می شود.

توسعه‌ی پایدار توسعه‌ای است که در فرآیند آن نیازها و رفاه نسل آینده فدای نیازها و رفاه نسل حاضر نگردد. این شکل از توسعه در ابعاد مختلف سیاسی، تجاری و عرهنگی نمود پیدا می کند و عناصر توسعه را تحت تأثیر مستقیم قرار می دهد. یکی از مهمترین این عناصر مبحث انرژی است که با توجه به محدود بودن کره زمین و منابع انرژی راههای جذب ، مهار ، کنترل ، انتقال و مصرف انرژی باید با توجه به نیازهای نسل آینده به بهترین شکل و بالاترین بهره وری انتخاب شود. از این رو در مبحث استفاده از منابع طبیعی مبحث محیط زیست و اکولوژی شهری جزء مهمترین مسائل مطرح شده می باشد.

از این رو در استفاده از انرژیهای فسیلی که سالیان دراز برای جایگزین شدن مجدد آن زمان لازم است ، باید بیشترین صرفه جویی و بالاترین بهره وری لحاظ شود.

از این رو استفاده از انرژیهای دیگر به جای این سوختها راهی برای حفظ منابع طبیعی به شمار می رود.

استفاده از انرژی خورشید به عنوان انرژی تجدید پذیر با اتواع تکنیکها و روشهای جدید از جمله این راههاست. از دیگر روشها برای انجام این امر ، استفاده از انرژی آب و باد است که در بخش قبلی توضیح داده شد.

همچنین منابع جدید انرژی از جمله انرژی گرمایش زمین ، انرژی هسته ای و انرژی حرارتی دریاها راهی دیگر برای حفظ این کره خاکی است.

علاوه بر اینها بازیافت و استفاده مجدد از بعضی از مواد مصرفی ، علمی است که به انسان کمک می کند تا بیشترین استفاده ممکن را از موادی که از طبیعت به دست می‌آورد، داشته باشد.

تصفیه پسابها و فاضلابها از جمله این موارد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد